Thursday 22 March 2012

KHIDMAT BANTU ICT SMK GUNUNG SEMANGGOL

Photobucket


Program PAKAR Daerah seterusnya telah di jalankan di SK Gunong Semanggol  pada 05 Mac 2012.  Seramai 5 orang Juruteknik Komputer PKG Daerah Kerian telah terlibat dalam program ini.  Dalam program ini, pihak PKG yang diwakili oleh Juruteknik Komputer telah membantu dalam memeriksa program Netsupport School yang mengalami masalah.

Program yang bermula pada pukul 1.30 petang dimulakan dengan membuka 'on' semua komputer di dalam makmal tersebut. kemudian, memeriksa program Netsupport pada komputer pelajar yang tidak dapat komunikasi dengan komputer Guru.

Terdapat beberapa masalah yang dihadapi,antaranya beberapa komputer mengalami masalah pada program netsupport yang perlu di install semula. Komputer Pelajar juga tidak memenuhi keperluan yang baik untuk menyokong program netsupport school.semua masalah tersebut akan dimaklumkan kepada pihak BTPN perak untuk tindakan selanjutnya dengan menyediakan satu laporan khas mengenainnya akan dibuat oleh Juruteknik Komputer PKG Telok Medan.

Semoga dengan bantuan yang diberikan oleh pihak PKG, sedikit sebanyak dapat membantu pihak sekolah merencanakan program dan menjayakan P&P di sekolah yang melibatkan penggunaan ICT.

Teknologi Untuk Pendidikan Bestari

0 comments:

Post a Comment